İNTİZAR / Memduh ATALAY












Öyle bir sev beni ki güvercinler kıskansın
Çiçek açsın en kuru ağaç bile
-Ki kalbimdir kuruyan ağaç-
İster tufan ol ister fırtına
Kadersizim diye severdi annem beni
Ey huzur tekkesi sev beni
Kaderim ol!

Yetim düşlerim göğe uzansın
At beni ateşe
Kerem misali
Ey benim Ötüken ormanım
Sevdanla koru beni
Bazı sürgün gibi sev
Bazı bir sürgünün
_Muhacir derdik eskiden_
Vatanını sevdiği  gibi sev
Ben yalnız adamım!

Balıkta gafleti arayan Hocanın
Dünyaya sığmayan ruhunu
Suda araması gibi ara beni
Olta at yem olmasa da düşerim ağına
Balık bizim Yunus'tan
Karakoç abimizden bu yana
Sırrımıza aşina!

Şimdi işim mi benim
Tarhanalık yoğurt
Yükselen dolar
Bir kalbe sarılmak varken
Bir şiir dinlerim Mehmet Yaşar'dan
Ne kayıp umrumda ne kazanç


Hem şiddet hem şefkat ol
Bağlamı olmasın beni sevmenin
Fırtına gibi zemheri ayazı gibi
Sivas'ın soğuğu gibi
Yak, kavur
Öyle sev işte
Keklikler nasıl ve niçin öterse
Buğday ve alıç nasıl biterse
Öyle sev
Hem himmet
Hem bereket ol!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder