CENNET KOKULU KAMÇI / Fazlı BAYRAM



M.Akif ŞEN’e









çingene çocukları gibiyim yanında
yanlış anlaşılmasın memnunum bundan
uzuvlarım uçurtma uçurtma sonbahar açıyor
daha bir akıyorum içime gözlerine bakarken
bağrına basınca bağrımı sıkı sıkı sarınca her sabah
daha bir doğuyorum her dem yeniden doğar gibi
gökyüzü usandı elimden ama
olsun
dolunayın hoşuna gidiyor iltifat
bu gün bütün cesaretini toplayıp
baktı gözlerime ve bildiği ne varsa konuştu
bu dile yabancıyım
tevil et bunu Akif abi yoksa ne anlarım
köpürt köpürtebildiğin kadar
sonra bir satır su dök abi bağrıma

***
gel ey günah kamçısı şak diye şakı böğrümde
akşam oldu hesap zamanı nasılsa utuzdum yine
‘’her günümü yüz bin zarar yazmışlar’’ diyor
kızma zararım bir milyon diye

***
sıra ahenkli bir masala gelince
yatırıp başımı dizlerine bir demet
daha bir dönüyor içinde başımın dünya
çift silindirli motorun kendisi başım şimdi
bir tek
bir çift
pılım pım pılım pım pım pılım…

***
ben anadan doğma duçarım bu derde
yıllarca sürünen sürüm sürüm sürünen
her yapraktan tadım tadım tadan
tırtıl gibi
kozana geldim
sarmalamayacak mısın artık
ya bu dereye su çevir arınalım
ya da göz yaşlarımla yıkarım günahlarını

***
güneşi karartan bendim Akif abi
hem de gözlerinin içine baka baka
gündüzü yok eden benim
suları geceden akıtıp israf eden
biliyorsun artık
ben de biliyorum sende dermanım
yaralarıma merhem yerine tuz düştü bahtiyarım
yarim memnun
ben memnunum
herkes memnun abi
kiralık cennet var mı bildiğin
altından ırmaklar akmasa da olur
“öyle cennet mi olur yav!” deme
Tanrıyla arası iyi olan birini bul hele
torpil yapsın diye

sen ırmaklı istersin bilirim
ırmaklısı pahalı olur abi
bak gene oraya geldi mevzu gördün mü
hani şu benim kendi ellerimle
getirip getirip yoluma koyduğum
engelli koşu mu koşuyorsun birader deme
gücü yeten yetene nasılsa dünya burası
sahi nedir abi güç
göç göç olup dizilirken yollara
külüngü kayalara vururken Ferhat
çöllerde deli deli delirirken Mecnun
payımıza düşen
düşünce çılgınlığından
aylardan ve yıllardan beri
bir kör düğüm kör bıçakla kesilesi
ya bu düğüme bir pençe vur
ya da kor gözlerinle tutturduğun ağıdı ben ağlarım

***
şık şık şık şık
ve dillenir tespih
ve bir derviş meylettiği dünyalık yüzünden
cezalandırır kendi kendini
ceza mı evet
cesedine ceza
ruhuna yetmiş bin mavzer mermisi
sevinmedim diyemem namına
ama ciğerim yandı Akif abi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder