YOLU UZATMA MERASİMLERİ 2 ‏/ Metin ACAR


Ekmeğimi oydular ölmemesi/için dediler
İçim hangi ekmeğin oyuluşunda atmıştır şimdi
Bir düşünsen kaç ekmek oydular bu civarlarda
Kandım,
Benden güzel kanayanını görmemişsindir
Sana şimdi kanama tarifi atarlar sosyal medyadan
Sen de kanamak, ben desem acı tutuculuk
Yolun bir de öbür ucundaki
Basamaklarını görmek istedim
Pisliğe bulaştım
Allah kurtarsın,dediler
Allah kurtarır.

Kendimi deştim
Kılıcım benden önce kınından fırlıyor
Bir düşünsen,
Bu yolu benden güzel uzatanını görmemişsindir
Yolu hangi yöne çevirirsem sende oradasın
Ellerim topraktan suya henüz geçmedi
Ellerimi de deşsem
Kılıcım küfre girmiş sayılır
Diye korkuyorum tekrar dokunamamaktan
Sana anlattım sancımı biraz parça parçaydı
Oradan parça gibi gözüküyor
Ben burada yolları birbirine bağlamaya çalışıyorum
Anlattıklarımı anlamamakta haklısın
Yolda da konuşamıyordum
Ben yolu uzatıyorduk sanıyorken
Kelimeler uzuyormuş
Anlamıyordum
Çok sonra
Çok sonra, yol bölündükten de sonra


Bu işler böyle oluyormuş
Demek ki divan kurulmadan da yargılama makulmüş
Ekmeği oymak, basamakları görmeden atlamak
Bana mensup değilmiş
Kandığımı söylemiştim kanayarak
Belki de kandım kaynayarak
Buraya daha uygun bir başlangıçtı
Ve sen yolumuzu uzattığımız gece
Dar bir sokaktan geçiyordun
Gördüm seni fakat bulamadım
Beni,hay bu beni tuttum da salıverdim
Yol bunun yüzünden uzadıysa
Merasimler bu yüzden hep sahteyse
İşte demek ki
Bu işler belki de böyle olmuyormuş
Anlamakla vaktin tabutu yalnız taşınmıyormuş.

Ekmeğimi oydular ne acı ki
Acı şimdi hangi çölün kumuna karışmıştır
Kim bilir çöl kumları
Hangi aşkın taşkınlığıyla kaynıyordur şimdi
Merak mı ediyorum?
Tabi ki çöl yolları nasıl suyu merak ediyorsa

'Allah bizi de kurtarır inşallah'
Yoksa bu daha da acı olmaz mı
Sahi bu acının üstüne daha
Acı ne yazılmalı?


1 yorum: