KÖTÜ MATEMATİK/Memduh ATALAY





(B.ye muhabbetle)










Koordinat düzlemi sanki kader
Eksi olan eksi, artı olan artı
Zaman bana geç sana erken
Korkusuzca yer alabilirdim eğer
Bilseydim bir taktik
Geçebilseydim üçüncü bölgeden
Hem ben eksideyim
Hem zaman
Halden anlar mı kötü matematik

Dünya uğultusunda
Bankaları, tahvilleri ve kâr paylarını
Eşyanın gölgesinde bırakıp
Aşkı kurtarınca
Yangında kurtarılacak ilk yerine
Şaşakalır matematik
İnsan çıkardıkça kalbini örten giysiyi
Soyundukça dünya kirinden
Daha çok çoğalır.

Bu huzur hali deli ediyor beni
Ne kadar kötücül gidiş varsa dünya üzerinde
Es geçilirken yetimin hıçkıran sesi
Topladıkça yoksullaşanların
Üzerinde bir kılıç gibi
Tekasür suresi

Bin çile, ıstırap, kederin en yücesi
Bölünmüyor şair matematiğinde
Yine çoğu bize düşüyor hüznün
Bölünse de bölünmese de

Bin artı bir
Bin bir
Bin eksi bir
Dokuz yüz doksan dokuz
Verdikçe büyüyor insan
Gönle alçak bile eklense
Olur, alçak gönüllü
Hesaba yenik düşer analiz integrali

Sıfırı aşamıyor felsefe ve şiir bile
Aşk ve hüzün çarpı yoksulluk
Sıfır yazmaktan tükenir uç
Gammaz ve kaypak; hain ve korkak
Toplanırsa parayla
Kahreder şairi sonuç





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder