DÜKKÂN MEKTUPLARI-4 Ben Neciyim / Aşık Zayî











Atıp tutan Hocam’ın
Oltasında sazanım
Nasib olmaz herkese
Çünkü bu bir kazanım.

Hocam ’da var helkeler
İçi dolu ilkeler
İlkelerle silkeler
O esnada tozanım.

Hocam lafı bişirir
Ne var ne yok deşirir
Sen yaz deyi şişirir
Ben onları yazanım.

Bizi karadan aktan
Çeksin diye bataktan
Kaldırarak yataktan
Rahatını bozanım

Arayana buldurur
Ham adamı oldurur
Havuzundan doldurur
Çomçasına kazanım

Evvel bozdu ikramı
Sonra kesti taamı
İptal etti bayramı
Kaç yıldır ramazanım

Yetiştirdi kolladı
Bu vatana yolladı
Dar gönlümü bolladı
Bahar oldu hazanım

Verince gazı coşan
Lepegeyle çalışan
Tek sözüyle alışan
Bir ateş-i suzanım

Hocam adamın hası
Başıbozuk paşası
Oldum onun maşası
Emrine borazanım


Söyledi çalamadım
Derine dalamadım
Aşık Zayi’dir adım
Hükümsüz bir ozanım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder