kar beyazı yağması

                /ferhat ağca'ya/

 


pencereden bakınca

ilkbahar yaprakları görüyorum

içimde sonbahar sarısı

 

ben bir kadre uğradım da mı yoksa…

bunu bak bilmiyorum

 

sağlığına dikkat et derim sana

dostlar sağ sever sağ sâlim

düşman ölü

bak ben pek severim

hem sever hem ölüye dönerim

yolumuz açık

ben gelemezsem bu ben sana

sen gelirsin

devran döner

hem kırlarda çiçek açarız yeniden

hem papatya takarız kızların alnına



***

fazlı bayram'dan bir şiir daha...

büyük kavga

 

gün çıkar aklımdan

geceyi bulmak zor uzağa bakarak

her şeye alışabilir mi insan bilemedim

ruhun çamurla merhemlenmiş yaraları nasılsa kim bilir

iyi bazen alışmak bazen kötü

kavuşmak demek alışmak biraz da

sana dağa saçtığın mor yalnızlığa

hem her istediğine çoğu hiç ayrılmadan

memnunsa yaşamından adam

yahut kadın kız biz ona da adam diyoruz adamsa

çıkmak yaşamdan atlamadan

kıyısındakiler atlamadan üstüne

yaşamdan çıkmak ölmek değil

kurtulmak değil kavgadan

 

bizim kavuşmamız bize bağlı düşmana değil

ben biraz da sana bağlıyım dosluk bir yol

pek sevdim sayılmaz adımın dirilmesini

daha çok ölmek işime geldi ıslak gözlerde

sen daha inme içindeki dağlardan

gün gelir sana da uğrar bu destan

işte o zaman unutma

tek başına kavrulacaksın evet

evet kendi kavganı kendin uğurlayacaksın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder