DEVRİM ORKESTRASI/Fazlı BAYRAM











çelişkilerle dolu bir seremoni
orkestranın karar sesi mi
ritim bel kemiği hayatın
uzunca ve acıklı bir keman
yol göstericisi birazdan okunacak şarkının
makam bayati
bu çok uzun ve yorucu bir şarkı
ritim bel kemiği gerisi ona bağlı hayatın

cümbüş gırtlak yangını
Musul’u Kerkük’ü yakar
Urfa’da yeni bir endam kazanır
sesi kâlû belâ’dan kalma
klarnet çingene sokağı sahnenin
oyun havası kadar dokunaklı
kanun takipçisi her çalgının
her kalbe dokumuştur tırnağı
çelişkilerle dolu bir seremonide
bayati makamında
ritim bel kemiği hayatın

tambur
yaylı tambur
çarklardan ve raylardan alır sesini
salonikalıların dolma sonrası hazımsızlığıdır
ud İstanbul burjuvazisinin
light fingirdekliklerine yoldaş
çelişkilerle dolu bir seremoni
makam bayati
ritim bel kemiği hayatın

dermanı zehir böyle çalgıların ortasında
                                               /başka çalgılar da var hepsini saymayacağım/
otomobil lastiğine bakıp kahrını zümrüt sayarım
binlerce çenginin ızdırabı şah damarda
senfoni “dım tıs dım tıs” hangi karanlıkta dinlenir
dokunduğum putların kirli parmaklarında
para tiksinerek mezarlara kaçarım
ülkemdir kafa kol ve ayak
kızıp kızıp sövdüğüm uyku sonrası
ürkek şiirlerimi silahlanmak sayarak
koksa koksa gezdiğim toprak
ritim ülkemin de bel kemiği
her yazıklanma
tahterevalli sonrasından kalma.

Editörün Mesajı: Yüreğinden öpüyorum Fazlı Bayram

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder