VEFA / Fazlı BAYRAM
















kızların bohçasında çeyiz giden muradım
zaid olduğum dildaşlarım kadar uçarı
incir kuşu avlarken sulandığım çeşmelerin
yeni yetme kayısı yıkamalarından
dökülen taze kokusu
şehre uzak bahar çiçeklerinin ikliminde
teke düşmüş tek düşmüş bir çift silindirli

hangi çoban tefsir eder ki içinde olanı
hangi kavalın sesi  
kurşun vınlaması kadar cılız
biz büyüdük dünya hâlâ tertemiz
büyüdükçe kirlenen asıl bizlermişiz

muvazzafiyeti temdit edilmiş
bir general ne düşünür umurumda değil
vur durma vur bağrıma en derin hançerlerini
kendime hakkını helal edemiyorum şair
belki de oturup ağlaşmalıyız
bir sosyolojik vakanın başında
kulağımda küpelenmiş sözlerinle
diyorum hemen yanında
sen sorunu sor
sağına ve soluna bakmayacak olan bir benim
bana hakkını helal etmelisin artık şair.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder