NOKTA, BEN VE SEN/Şeyhşamil EJDERHA

    Noktalar yorgun, gözleri uykusuz, başları ağır. Takır tukur yürüyor, yollar harflere sağır. Noktalar zamanda, zaman ağır. Geceler devran olur. Günler harflere nazır. Nazar değmesin harfler bir arada, hazır. Sohbet iki kelime önce selam, sonra kelam… Bir araya gelen cümlelerde heceler harman. Uykusuz başlarda taş, ağır söz kadar sesiz duran kaş. Virgül her cümlenin devamı; sözler bir araya gelse cümleler reva mı? Yeter dediğin vakitte başlayan düşünceler, sorsa cümlelere harfler heba mı? Koridor uzun, yara uzanan hangi adımlar küçük kalır. Nokta harfte, harf hecede, hece cümlede devran… Kaç devir daha gerekir bitmez, sonu hüsran.
   Acep kaç harfte kazılıdır benim mezarım. Ben diye başlayan kaç cümleyle sona varırım. Son var mıdır, noktanın sonuna açılan parantez varken. Ben hangi paranteze sığarım acep bu düşünce beynimde kudururken. Hislerim hissizleşiyor zamanla.  Uykusu yeni dağılmış bir zamana bakarken, acep ne düşünür insan şu âlemde.
   Saf durmuş hecelerim hislerime ağır. Düşüncelerim bende benden ağır. Hafif kalır ben, senin yanında sağır. Aşk üç harfte ağır, kurşun misali, toprak yürekli insanda… Açılsa harfler bir bir bilmem hangi gönül alır. Benim halim hicran, gönlüm hüsran, olmuşum ben dünyamda figüran. Sahtelikler içinde sahteyim belki bir kaç nefeste ahesteyim. Arayıp duran, gönlü deli divaneyim. Bilmem ben hangi sesteyim.
Kes! Hey! Sessizlik sesini kes! Bak geliyor göklerden yere tek nefeslik bir ses. Belki damla, belki göl, belki derya ama ruha ruh katan gıda... O ruhta huzur bulan bin bir hece bir kıta; tek kıtası İslam. Tası nurla dolan. Su gibi aziz ol yavrum. Dünyada hazır duran parantez içinde bir gece, cümleler kelimelere çevrilince... Dümeni kıran bülbül, dikeni gül zannedince. Hayal beni götürür ısız âlemlerde bir düşünce.
Her gözde sen varsın her gönülde sen...
Bitmeyen bir şiir gibi başlarsın her hecenle sen.


04/12/2013
01:20

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder