ŞİMDİ / Teyfik KARADAŞ


Bir ip ile iki tomruk sürürdüm

Kar yağarsa damı yalnız kürürdüm

Yorulmadan köyden köye yürürdüm

Şimdi merdivenden inemez oldum

 

At üstünde yaylalara göçerdim

Tas içinde soğuk ayran içerdim

Ekinleri tırpan ile biçerdim

Şimdi bir elmayı dilemez oldum

 

Dolaşırdım dağda kırda bayırda

Zenginlerle yarışırdım hayırda

Senelerce güreş tuttum çayırda

Şimdi bir çocuğu yıkamaz oldum

 

Döşek yoktu topraklarda yatardım

Nehirde elimle balık tutardım

Harmandan dirgenle deste atardım

Şimdi bir çatalı tutamaz oldum

 

Keklik için kurdururdum tuzağı

Yün ip ile ördürürdüm kazağı

Kar üstünde kaydırırdım kızağı

Şimdi arabaya binemez oldum

 

Teyfikiyem şiir söyler coşardım

Programdan programa koşardım

Gençliğimde biraz hızlı yaşardım

Şimdi meskenimden çıkamaz oldum

 

16/01/2021-Kahramanmaraş

 

1 yorum:

  1. Çok güzel bir şiir.insanın durumunu anlatan kalemine kuvvet kardeşim

    YanıtlaSil