GİD/İŞİNE / Ferhat AĞCA





Ahmet Eralp’e







Fotoğraf:F.Ağca




Sokaklar dolmuş
Hatıralarım kalabalık şimdi
Ben kaldırımlardayım yine sensiz
Yürüyorum kimseye çarpmadan bol düşünceli
Gazelleri toplayıp “ga(ü)zel adam” yapmak istedim
Sanırım en kolayı ellerini yapmak olurdu
Sevgili dost! Ben o elleri öpmeyi özledim

Bugün herkesi ürküttü rüzgâr
En çokta benim okulu
Aldı götürdü çatısını
Bir adamın şapkasını alır gibi
Sonra yerlerdeki yaprakları aldı aldı…
Bilbordlara yapıştırıp reklamını yaptı
Ben ürkmedim
Çünkü kar getirdi dağlardan

Deniz arardık ya! Maraş ovasının karanlığında
Tarlalara ışık tutan traktörlere
Vapur derdik hani Ağcalı Tepesi’nden bakarken
Neden yaptık ki onları?
Yoksa dağlara bakmayı mı bilmiyorduk?
Diyelim ki sen benim adıma güvendin
Ya ben kime güvendim?

Aralığın on ikisi
Çınarın altından geçerken uykusuz
Kırmızı Toros hâlâ noterin önünde duruyor
Bir mısra çıkmış ağzımdan konuşurken
Sen de şair oldun dedi Raşit abi
Merak etme! Henüz o kadar delirmedim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder