KUĞUNUN ÖLÜM ÖTÜŞÜ / Memduh ATALAY



Keşke varımı verseydim sana buğday tarlasında başakları bir bir
Gece yıldızları ekleseydim gözlerine, ucuna kirpiklerinin
Her söze Allah adıyla başlayıp sonunda seninle bitirseydim
Adı başka olsa da- mesela rose- yine gül kokar gül
Yine aynı soydan inler ve hicran üzere bülbül
Sen akşam yorgunlukları ve sitem yüklü bulutlar arasında
Böyle yağmasaydın kıraç toprağıma
Ben seni bekleyen susuz toprak olmasaydım
Bir şehirlinin törensel hüzünleri gibi
Siyah takım siyah gözlük bir gösterimlik siyah güllerden çelenk
Varsa söylesin derde dermanı olan her şey tören değil
Haykırmaların ve vurup çıkmaların kara çocuklarına
Yakışmıyor bu kekeme hal sessiz ve sonsuz bakış
Onurlu ölümü tercih edeyim susmak buna dâhil şiir hariç olsun
Yoğumu veriyorum sana kabul et vuslat hariç olsun

Yaşamanın en soylu yanı uzanmak bir gözyaşına
Tutup kaldırmak düşmek yazılan kadersizi elinden
Âşıkların gölgesinde yeşeren çiçekleri
Yetimleri, öksüzleri, oğul hasretinde anneleri
“Verin martinimi ben beni vuram
Ölüm hayırlıdır böyle durmadan”
Bir türkü ateşinde içe kazımak
Ve seni sanki tüm acılara adresmiş gibi
Kuyuya ipi sarkıtan eli ve gözlerinde buz tutan güneşi
Kuğunun ölüm ötüşünde
Yeni bir bahara adamak ve göğe uçurmak için
Kalbim seni saklayan mağara
Ve bir çift kanat uçurmak için seni
Kalbimin hizasında tutuyorum kabul et ayrılık dâhil olsun

Ruhu denemeye tutan büyük acıdan
Kuğunun ölüm ötüşlerinden beste yapar ihtiyar zaman
Uzaktan bir şiir gibi güzel görünen aşk
Düşünce ateştir içine insan
Yağmur yağınca bir rüzgâr esince bir karlar yağınca bir
Her hüzünde her ayrılık türküsünde her hasret tüten mezarda
Ölüm ötüşü içime saplanıyor bir kuğunun
Ve seni ve kaderi ve her şeyi alınyazısının söylediğini
Ve kendimi şiir ırmağında yıkayarak
Elimde bir kopuz bir ezgi Orta Asya’dan
Yaraya dikilmiş bir fidan gibi
Yara açtım, çiçeklerim hüzün ve hasret ve korku
Yaralarımı sunuyorum kabul et hasret dâhil olsun

İnsan dediğin bir candır
Severse derdi çok
Sevilirse canandır
Sanma ki üç beş damla kan
Yüreği ummandır
Aşığı hor gören kişi
Kovulmuş şeytandır
Kuğunun ölüm ötüşü mutlaka bundandır!



2 yorum:

  1. Yüreğine sağlık hocam, yine muhteşem olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel, çok güzel gardaşım.Üzerinde günlerce konuş,günlerce düşün. O kadar dolu o kadar derin. Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil