YABANCILAŞ'MA/‏Metin ACAR

Kendime sesleniyorum,
Yabancılaşma kendine
Yabani bir ot gibi
Kıyılarda kendince esme
Ayağın boşlukta geziyor
Attığın adımlarda ses yok
Yağmurun her tanesi
Ve kar taneleri ilgilendirir seni
Melekler görevli onlarda senin gibi
Uyuma
Sesin çıksın kendine biraz
Çölde mi kaldın izsiz,susuz
Yoldan mı geliyorsun insansız,
Kararmış yüzün güneşten
Nerede yandın
Hangi izden gittin karardın
Ve kum tanecikleri
Dolmuş dudak uçlarına
Yoksa yağmur
Yağmıyor mu sizin oralara

Kendimden yabancıyım ben
Kendime yabani
Kendimi tanımak için
Kartpostal değilim ben
Yırtılıyor yalnız içim
Yayılmıyor parçalarım
Yangınımı görmek için
Ancak kendimi bulmalıyım

Belki şu dağın arkasıdır benliğim
Benden arta kalan
Bir iz vardır bana doğru
Yol dağın arkası kadar çetin
Senden yolcu olur mu hee metin

Elimi atıyorum kendime
Doktor ve ilaçlar çaresiz
Anlamıyor halimi şaşırmış
Bakıyorum baygın bakışlarla
Doktor tedirgin
Benim dikkatli bakışlarımdan
Bir mana çıkarmaya çalışıyor
İçimden içime sesleniyorum
Seni bunlar anlamıyor
Kaçasım var odalardan
Üzerime dikilen tüm bakışlardan
Doktorlardan ve ilaçlardan
Kendi yurduma dönesim var
Ama kendimden yabancıyım ben
Belki kendi içime yalancı
Nasıl bir yoldasın sen
Daldıramıyorsun elini ateşe
Ve sen,
Gördüğün her ateşten korkuyorsun
Daha hissetmedin bile
Kendi ateşini nasıl kül ediyorsun


1 yorum: