BİR TUTAM SAÇ AĞACI/Metin ACAR‏










biliyorum
var orada bir şey
sen oradan geçer misin
baktığım yerden

saçların birbirine karışmış
bu adam bana benziyor
taşların önüne oturmuş
fakat devlet taşralı bu adam diyor
bu adam gökyüzüne bakıyor
eminim bundan ben
mesafeleri takmıyordur
kampanyalara da inanmıyordur
hele meclis TV'den hiç haberi yoktur
bir tutam saç kadar işte
bir ince dal kadar

biliyorum sevdiğim
bazı çocuklar isimsiz doğar
bazı çocuklar doğmadan isimli

mecburi bir çember şuram
ismi konulmamış bir ağaç gibiyim
sahi ya,
ismi konulmamış bir ağaç nedir ki
bir tutam saç ağacı olabilir
bir tutam saç ağacı
şuram,
buram buram tütüyor buram
kölelikten azat edilmiş Müslüman
kadar sevinçliyim
modaya ayak uydurmaya çalışan
geleneksel bir terzi kadar parça parça

biliyorum,
çocuklar kilit vurmaz gözlerine
biliyorum ki
susmak inceden ayara çekmektir
fiyakalı bir hayatı ucuza satmaktır
kuşların uçmadığı bir ağacı düşün sevdiğim
bir tutam saç ağacını
biliyorum,
toplumsal mesaj bana göre değil
bayram çocuklarına
toplu kısa mesajlar yazmak
bir tutam saç ağacından
dünyayı değiştirmek saçmalamaktır
farkındayım gözlerime kepenk kapattığımın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder