YAKIŞTIM BEN AŞKA / Memduh ATALAY


Ben bir yalnızlığa yakışıyorum, bir korkuya
Ben bir türküye yakışıyorum, bir yola
Ben bir küskün ve kırgın ırmağa akıyorum
Ben bir…
Sana.

Ben bir çaresizliğe yakışıyorum bir küsmüşe
Ben umut diyarından kaç kez dönmüşe
Geceye yakışıyorum en çok, kül olan cana
Ben bir…
Kurbana.

Ben bir talana yakışıyorum savaş sonrası
Ben bir ölüme yakışıyorum, bir zindana
Ben bir şehir körebesi, bir itiraz tekkesi
Ben bir…
Dağa.

Ben bir yine mi kız diyen babanın dudağına
Ben bir askerin tabutuna yakışıyorum
Ucu telli mektuplara, saçak altlarına
Ben bir…
Eski zamana.

Ben bir barakaya yakışıyorum, bir gecekonduya
Ben bir sürgüne yakışıyorum bir yokluğa
Trenlere ve kamyon kasalarına
Ben bir…
Tahta bavula.

Ben bir muratsız giden yiğitlere
Babasız bayram eden çocuklara yakışıyorum
Ben bir hüzün bulutuna yakışıyorum, bir dolunaya
Ben bir…
Rüyaya.

Ben bir Maraş’a yakışıyorum, bir Bitlis’te beş minareye
Ben Erzurum’a yakışıyorum, Sivas’ın ayazına
Ben bir gençlik ölümüne yakışıyorum
Ben bir…
Celal Oğlan’a.

Ben bir Kerbela’ya yakışıyorum bir Yemen türküsüne
Ben bir sevdaya yakışıyorum Türk İslam ülküsüne
Hıra Dağı’nın çakıl taşlarına yakışıyorum, Tanrı Dağı’nın eteklerine
Ben bir…
Ölümlerin en önüne.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder