Metin ACAR/ÇEVRE


Belirsiz belki de çok belli olan ve birçok yolu ve yordamı bulunan hatta kişisine göre değişen kendi tabirimle söylemek gerekirse tabiri belli olmayan bir yer göstermemi isteselerdi bana emin olun ki ilk diyeceğim şey çevre olurdu. Çünkü gerçekten insandan insana değişen ve farklı şekillere bürünen ve şekilleri birden değişebilen yerdir çevre dediğimiz kavram. Bazen korkutur insanı, kimisine de neşe saçma vesilesine yol açar çevre ve çevrelerimiz. İnsanımızı çepeçevre saran bu çevreler kimi zaman alır bir deniz kenarına yosun koklatmaya götürür kimi zamanda dünyanın en derin ve çıkılamayacak kuyularının içine sokar. Neden sorusu geliyor birden insanın aklına bunu da bu fakir şöyle açıklayabilmekte ancak. Çünkü çevrenin içinde de iki tane zıt kavram var yani gül ve diken gibi, güçlü çevre ya da güçsüz çevre gibi… 

Şimdi de olayı başka yerden tutmaya çalışalım ey okuyucu. Mesela insan da çevre desem yine herkesin aklına dışsal algılama olarak hep dışarısı gelecektir ama unutulan bir şey var ki asıl çevre insanı kendi halkası içine bir bumerang gibi kendisine döndüren içsel çevresi vardır ve bu çevre dış çevreyi de içine alabilecek kapasitededir hatta olayı daha da ileri götürmek gerekirse metafizik gibi kapasiteler ötesidir içsel çevre. Evet elbette okuyucu örnek bekleyecektir ve kendi kafasında bir kurgu oluşturacak, bunun çevrenin hem dış ile hem de iç ile alakasını sorgulayacaktır ki sorgulaması hem gerekir hem de doğaldır. Mesela örnek vermek gerekirse kalbin çevresi nedir sorusuna cevap aramak veya kalbin çevresini çepeçevre saran şey nedir diye sorulur ise benim vereceğim en etkili ve en kolay cevap Aşk diyebilirim. Zaten konunun başında da bahsetmiştik gül ve diken kelime manasıyla zıt olmasa da mana âleminde birbirlerine zıttırlar ama çok iyi anlaşırlar hatta birbirlerinin tamamlayıcısıdırlar. Çok kolay bir konudan çok zor bir konuya ve âleme girdiğimin bende farkındayım ama ne yapılması gerekiyorsa onu yapmaya ve Aşk dediysek ve çevresinden bahsediyorsak derine dalmamak olmaz sanıyorum. 

Konuyu şu minvalde bağlamak gerekirse ve her şeyden öte bu yazıyı kısa tutmak gerektiğini düşündüğüm için yani dikensiz bir çevre olamayacağı dikenli bir çevreninde her zaman bulunup budanabileceğinden bahsetmek istiyorum. Aşk diyoruz, çevre diyoruz, diken diyoruz, içimiz ve her daim içimizden kalbin sadece kan pompalamadığından onun çevresinde nelerin olup ve nelerin dönüp dolaştığını anlatmak istiyorum… 

Aşk diyorum, diken diyorum, kalbin çevresi diyorum ve insan diyorum bitiriyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder