KALEM YOLDAŞIMIZ GÜN SAZAK GÖKTÜRK EVLENDİ/Hasan EJDERHA


Yoldaki Kalemler’in kıymetli yazarı, aykırı mısralar şairi Gün Sazak GÖKTÜRK evlendi. Sevgili dostumuz, gönüldaşımız, kalem yoldaşımıza bütün Yoldaki Kalemler mensupları adına mutluluklar diliyorum.
Necip Fazıl KISAKÜREK Üstad’a şiir getirip, “üstadım şu şiirime bir bakar mısınız” diyenlere Üstad’ın; ”evlenin de görelim şiirlerinizi, evlendikten sonra şiir yazarsanız getirin bakalım” dediği rivayet edilir. Bu ifadelerin kıymetli kalem yoldaşımız Gün Sazak Göktürk ile ne alakası var diyenler olacaktır bu yazıyı okuyunca. Tabi Üstad’ın bu sözlerini bana hatırlatanların da “bu sözün Günsazak Göktürk ile ne alakası var” diyenleri olduğunu söylemeliyim.
Bu arada Üstad’ın bu sözünü aktaranlar, Yoldaki Kalemlerin Yayın Yönetmeni olarak beni etkilemediler mi? Bu sözden Gün Sazak Göktürk adına etkilenmedim mi dersem yalan olur. Elbette: “Eyvah! Yoldaki Kalemler’in kıymetli şair ve yazarlarından birini kaybettik” dediğim olmuştur elbette. İnkâr edemem. Zira şahitler huzurunda söylemişliğim vardır.
Mesela Yine Yoldaki Kalemlerin yazarlarından, hatta Yoldaki Kalemlerin başlangıç vesilelerinden Bekir Büyükkurt kardeşimiz evlenince bu ve buna benzer kaygılar taşımamıştım. Hoş evlendi evleneli bu dostumuzun da bir satır yazmışlığının da olmadığını kimse duymadan söylemeliyim.
Gün Sazak Göktürk’ün şiirleri ve yazıları ile ilgili bir değerlendirme yaparken: Gün Sazak Göktürk yazı ve şiirlerini “kamanın ucuyla yazıyor” diye bir tabir kullanmıştım. Gerçekten de öyleydi hemen her yazdığı…
Bir şair dostum Ahmet Doğan Bey ve bana gönderdiği mülakat sorularını cevaplandırıp gönderdiğimiz günlerin sonrasında, Ahmet Doğan Bey’in ve benim verdiğim cevapları okuduktan sonra beni arayarak; “Gardaş, Ahmet Ağabey’in de senin de mülakat sorularıma verdiğiniz cevapları okudum. Okudum da aramadan da edemedim. Allah aşkına memlekette cenk var da, herkes cenge çıktı da bizim mi haberimiz yok diye şüpheye kapıldım” demişti de kahkahalarla gülmüştük karşılıklı. Bu dialoğu şunun için anlattım: Ben de Gün Sazak Göktürk’ün gönderdiği her yazı ve şiirde bu duyguya kapıldım. “Memlekette cenk var da bizim mi haberimiz yok!”
Evet, yukarıdaki şaka bir yana Gün Sazak Göktürk cenk adamı; her şiirinde, her yazısında davasının cengini yapar. Konu, fikir, memleket meselesi, aşk ne olursa olsun, Gün Sazak Göktürk kamasının elinde olduğunu hissettirir. Üstelik de kamanın bileğilenmişliğinden kaynaklanan parlaklığını bilmesi için muhatabının gözüne bir iki yansıma gönderir.
Yazılacak ve söylenecek oldukça çok mesele var bu konu ile ilgili.
Gün Sazak kardeşimize kıymayalım. Hem daha nefis yazılar ve şiirlerle aramızda olmaya devam edeceğinden zerre kadar şüphem olmadığını da belirtmeliyim ki bu kadar söz söyledikten sonra Yoldaki Kalemler’e göndereceği nefis şiirler ve yazılar karşısında mahcup olmayalım.
Sevgili kalem yoldaşımız Gün Sazak Göktürk’e mutluluk dileklerimizi bir kere daha yineleyerek muhabbetlerimizi sunuyoruz.
Allah eşini kendisine, kendini eşine mübarek eylesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder