OF YAYLASI/Hasan EJDERHA



Süleyman KILIÇBAY'a






Trabzon’un Of yaylalarından birinde kalabalık bir aile ortamı ve gençler horon tepiyorlar. Gençlerden birisi coşmuş. Asılmış kemençesine, horon tepen gençleri de coşturuyor. Söylediği türkünün her bölümünün sonunda “Aldum yâri koluma” demektedir ve bu iki kere tekrar edilmektedir.

"Aldum yâri koluma, Aldum yâri koluma."

Nenesi dayanamaz aşikâr bir şekilde bu ifadeyi herkesin orta yerinde tekrar tekrar söylemesine torununun.

Oğlum şurada deden vardur da! Sen ne yapaysun böyle? “aldum yâri koluma” diye. Deden de de mi utanmirsun?

Türküyü söyleyen genç:

"Nene türküde öyle diyor ben demeyrum."

Nenesi:


Uy başuma! Biz bu uşağı nasıl evlendireceğiz. Kendisi demiyor "aldum yari koluma" diye, türküde diyormuş...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder