nasıl oluyor değil de ne / fazlı bayram


Normalde bu kadar cıvık biri değilim; ama seni eğlendirmek, daha doğrusu eğlendiriyorum sanmak hoşuma gidiyordu. Biraz düşününce pek de eğlendiğin kanısına varamadım.

 

bende şöyle oluyor

şiir beni mi ben mi şiiri yazıyorum bilmiyorum

ama

şöyle oluyor

Ali Akbaş’ın da var böyle bir şiiri

‘şiir oluyor’ adında umarım kızmaz bana

sanmam kızacağını o iyi bir adam

 

hasılı şöyle oluyor

mesela Akif Şen’i görüyorum

sabah iş yerine girerken

selam veriyorum ona

şiir oluyor

 

sonra başlıyorum düşünmeye seni

önce aklımdan çıkmışmısın hiç diye

bakıyorum hiç çıkmamışsın

hatta aklım çıkmış

sonra bakıyorum bir de sana

aklından çıkmışmıyım diye hiç

hem de hiç çıkmadığımı görünce şiir oluyor

 

gözlerim doluyor ıslak ıslak içime

şiir oluyor

 

bizi güldürecek olan şeyin

farklı farklı olduğunu biliyorum

aynı şeye gülerdik eskiden

bilir misin aynı şeye ağlamayanlar

aynı şeye gülemezler ben sana ağlıyordum o sıra

gülmeyi kahkahayla karıştırma

mutluluk demek ayrıca gülmek

neyse dönelim

dönüyoruz şiir oluyor

 

 

sigara içmeye çıkıyoruz akifabiyle

sigara dedimse tütün olduğunu bil

sarıyoruz

bazen tütün olan ben

bazen akifabi kağıt

yanıyoruz

şiir oluyor

efkarlı efkarlı çekiyoruz tütünlerimizi

akifabinin aklına başka

benim aklıma başka geliyorsun

inanıyoruz ya biz sana

kalbimiz çarpıyor şiir oluyor

gün boyu böyle

çay tütün şiir

 

akşam oluyor sonra

karanlığı içime çekiyorum ben

içim dışım sen

gündüz aydınlık

gece karanlığımsın

kağıt önüme geliyor kalem elime

dilimdesin bu sefer

susuyorum şiir oluyor

 

bir de gece ataklar var bende

fırlayıveriyorum yataktan

rüya mı diye

hayır mısra da değil

sensin gelen

işte hah sen geldin mi

gerek kalmıyor artık şiire

sonra

uyuyamıyorum şiir oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder