AYKIRILIĞINI DOĞRU HAYKIRAN DERGİ: h-aykırı / Hasan KEKLİKÇİ

Sevgili kardeşlerim; Ökkeş Karakiprik-Helim Dur,  tarafınızdan dünya medyasına armağan edilen, h-aykırı adlı derginizin 10 numaralı nüshası bir vesile ile elimize ulaştı. Oldum olası bu türden emekleri çok severim. Cenab-ı Mevla'ma sonsuz hamd-ü senalar olsun ki, bu fakiri sizinle aynı asırda yaşattı. Ve bu garibi böylesine muhteşem ve iddiasızlığıyla iddiasını haykıran h-aykırı dergisini okuma zevkine nail etti.

Böyle bir dergi çıkardığınız için; böylesine muhtevalı, böylesine doyurucu bir dergiyi dünya medya takipçilerine armağan ettiğiniz için; döndükçe dünya, sizlerle öğünecektir. Bu sahaya emek verenler, pahalı, yazıhane dergilerinin kuşe kâğıdı sayfalarına baktıkça sizin samimi derginizi hatırlayacaktır.

Bu dergiyi ben okurken dinlediklerine kalbimin kani olduğu, gözle görünür ve görülmez tüm canlı ve dahi cansız varlıklar, (cansız varlıklar diyorum çünkü: ..."Kar yağsın Rabbim! Kar yağınca gökler bembeyaz olur açılıverir tüm saflığıyla; yalansız, riyasız, hudutsuz... Belki şehir utanır. ..." satırları belki ölüleri diriltmez ama; asfaltın, sokağın, kanepenin, koltuğun bile anlayacağı, hazır ola geçip selam duracağı mısralardır) sizlere dua ve tazimde bulunacaklar. Raziye Yıldız'ın fikirli çayı kelimenin tam manası ile muhteşem. Helim Dur'a;" ... Koştum caddelerde hep karanlıktan perdeler/Çağın elinden tutacak bilgeler nerdeler..." dizeleri için aynaya bakmasını salık veriyorum. Tüm yazılar birbirinden güzel, buraya yeniden yazmak istemiyorum. Yine de sloganlara, derginin kimlik bilgilerine ve Erol Kaf'ın, ..."Kaçalım hacı dayı/bunlar bizi kendilerinden sanıyor." mısralarına değinmeden geçmek istemiyorum.

Sevgili kardeşlerim; Ökkeş Karapikrik, Helim Dur, Arif Bilge (Arif Arif midir yoksa Arif midir tam çözemedim amma), Murat Soyak, Raziye Yıldız, Oğuz Yılmazer, Gazi Balcı ve Fatma Nur İlhan ve bu dergi çıkarken ve çıktıktan sonra maddi manevi destek olduklarını zannettiğim cümle beldeler: Limonlu, Kocahasanlar, Erdemli, Arpaçbahşiş, Kargapınarı, Kösebucağı ve ayrıca yanlamasına Karataş ve diklemesine Ürdün halklarına da ayrıca teşekkürü bir borç biliyoruz. aykırılığınızı o kadar güzel h-aykır(ı)mışsınız ki ancak bu kadar mükemmel olur.

Sevgili kardeşlerim denize uzak beldelerde yaşayanlar, deniz kenarındaki beldeleri plajları ve açık-seçik insanları ile hatırlarlar genelde. Kahramanmaraşlı olarak benim de bir nebze kafamda öyle bir düşünce vardı. Sizlerle yeniden Afşin Bey'in kılıcını denize batırmasını hatırladım. Sizler bize, yeniden Piri Reis'i hatırlattınız.

Umarım denizin rengini sizler belirler, ülkelerin sınırlarını sizler çizersiniz.

Kimsiniz, kimden kaçıyorsunuz bilmem ama siz gerçekten bizdensiniz.

Selam ve dua ile. 

1 yorum:

  1. çok güzel bir değerlendirme Allah c.c.razi olsunİnşaallah. ahmet karakiprik....

    YanıtlaSil