MUMDAN ALEV/Metin ACAR











Kağıttan yapılmış gemileri yakıyorum
Hayallerim yürümüyor
Meyvalarım dalında çürür gibi
Kuşlar bile yemekten aciz bir halde
Karşıdaki bankanın tabelasında konaklıyor
Ne gariptir bütün cisimler yer değiştiriyor
Ve özgürlük tutmuyor maya
Eksiği var pişirilmeyi bekleyen hamur gibi
Yarının nefesini hadi sat bana
Vakti geldiğinde harcarız
Çayı soğutmadan içeriz
Sevmeyi sebil gibi akıtırız
Yolu aşk ile aşarız
Açlığa sabır
Şiire kan sıcaklığı katarız

Mum ışığında hayaller kurdum
Belki bir dünya yanıbaşımda duran
Yüzümün gölgesi yansıdı duvara
Ruhsuz bir şekildim mekâna yansıyan
Sıktım elimdeki çay bardağını
Ya Allah dedim attım şeklime
Benim ben olduğumu hatırladım
Mumun gerçekten eriyip bittiğini gördüm
Ben üfledim o söndü
Ben yaktım mekân yandı şekil renge boyandı
Ve kağıttan bir gemi daha yaptım
Mumun alevini söndürsün diye




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder