İlave Beyan II/Mehmet YILMAZ

"KAHRAMANMARAŞ'ta ŞİİR ÂLEMİNDEN 
DUMANLAR YÜKSELİYOR"
Mehmet YILMAZ'ın Pardon Selcen KÖK Hoc'nın beyanına geçmeden önce minik bir not:
Yukarıda arzettiğimiz başlıkla vermiştik "Piyasa Şiiri" tartışması ile ilgili yazılanları ve dostların birbiri ile zarflaşmalarından sızanları. Tartışmaya hiç ummadığımız dostlarımız da katıldı. Şair Ufuk TÜRK'ten bir manifesto geldi. Hasan KEKLİKÇİ dostum tatışılan konuya tam da denk düşen bir şiir yazmış. Şair Mehmet MORTAŞ "ŞAİRİN GÜNDÖNÜMÜ" başlıklı bir deneme ile ktıldı. Süleyman KILIÇBAY dostumuz "PİYASA ŞAİRİNE" başlığı ile söylemiş bu hususta söyleyeceklerini. Mehmet YILMAZ'dan "İlave Beyan" geldi. Ama Selcen KÖK hocanın söylediklerini aktarmış. Selcen Hoca kavgaya direkt olarak katılmayıp adamlarını göndermiş. Bu arada da bana da sataşmış. Şiir adına her söz başım gözüm üstüne. Selcen Hoca onca çetrefilli bilimsel çalışmalar, dersler arasında şiire dair söz söylemişse; buna Yoldaki Kalemler vesile olmuşsa, ne mutlu bize.  

Daha önce de arzettiğim gibi elbette benim de söyleyeceklerim vardır bu konuda; ama söylemeyeceğim. Taraf olmayacağım. Dostlarımın tartışmalarına, şiiri konuşmalarına ortam hazırlayacağım. Şimdilik şiiri konuşma kıvamından kısmen uzak olunsa da belki bir vesile ile oraya gelinir ve ciddi ciddi şiir konuşulur umudunu taşıyorum.

Aşağıda Mehmet YILMAZ'ın Pardon Selcen KÖK Hoc'nın beyanını arzediyorum efendim.

İlave Beyan II: Piyasa Şiiri Çözümlemesine Selcen Hoca’nın da Katıldığını Beyan Eder

Piyasa Şiiri’ni Yoldaki Kalemler’de okuyan Selcen Kök Hoca da “Piyasa Şiiri” tartışmalarına katıldı. Yaptığı değerlendirmede, “Aferin bu çocuğa, (Mehmet Yaşar) baya baya “antikapitalist şiir yazmış, üstelik dili de kuvvetli. Yakıcı. Ses de var şiirde. Tabi kendisi hitabet sanatçısı olunca şiir de kuvvetli oluyor” dedi.

Selcen Hoca’nın şiir ve arkasından yazılan cevaplarla ilgili değerlendirmelerini şöyle sürdürdü: “Efelendiği kadar olmuş; lafının altında kalmamış, ezmiş geçmiş. Hasan Ejderha Bey’in afalladığı belli oluyor. İma etmiş ama editör olarak itiraf etmekten kaçınmış. Şiire cevap yazması gereken Hasan Ejderha Bey iken cevap Ufuk Türk’ten gelmiş. Ufuk Mehmet Yaşar’ı iyi tanıyor. Şiiri beğenmiş ama kısaca şunu söylemiş: Tamam yazmışsın amma böyle de olmaz ki! Şartlarımız aynı değil diyor, orda şairlik kolay değil diyor. Teşbihte hata olmaz derler, dükkânda keyf edip edebiyat yapıyorsun mu demeye getirmiş acaba. Ama çok kıskanmış; çamur atıyor. Kıskandığı belli”.

Daha sonraki şair olmayanların şiir yazıp yazamayacağı konusundaki serbest şiir denemesi hakkında da konuşan Selcen Hoca, “Hasan Keklikçi Bey’in tespitleri yerinde, Hasan Ejderha Bey yazamamış, ısmarlamış. Burdan açıkça bu çıkıyor. Burda Hasan Bey’den (Ejderha) bir cevap bekliyoruz. Okuyucu olarak yazdıklarından onun da gocunduğunu anlıyorum. Altında kalmasa gerek.” Şeklinde Editör’ün vereceği cevabı merak ettiğini belirtti. Keklikçi’nin şiirinin şiir değeri hakkında da konuşan Selcen Kök,  “Hasan Keklikçi Bey’in tarzına diyecek yok. Humour ve ironi bir arada kullanılmış. Nesnel gerçeklik, yalınlık… ne ararsan var şiirde. Garip hareketi ile ikinci yeni’yi sentezlemiş. Fersah fersah aşmış bu adam. Asıl serbest şiir bu olmalı.” Diye devam etti.

Burda asıl meselenin Keklikçi’nin beslendiği kaynağı tespit etmek olduğunu ifade etti ve “nerden besleniyor azizim bu adam? İlham kaynağı kim?” Diye sordu. Mehmet Yaşar’la Hasan Keklikçi’nin serbest şiirin çok güzel iki örneğini verdiklerini ifade eden Selcen Hanım son olarak:

“Bu Mehmet Yaşar’ın hocası kimdi?” Dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme