PİYASA ŞAİRİNE/Süleyman KILIÇBAY


"KAHRAMANMARAŞ'ta ŞİİR ÂLEMİNDEN 

DUMANLAR YÜKSELİYOR"


Sen içerdeyken vita kutularında çiçek yetiştirmeye mi şiir diyorsun yetiştirene mi şair. Sen pijamalarını giyip sevdiği filmi izlerken reklam arasında kalem tutup yazılana şiir diyorsan iki çiçekte benim için sula.

Ben şair değilim ama şiiri senle talim ettim şairi de senle tarif. ‘’ yağmurun seçgelleştiği bir akşamda bir meczup sevki tabisiyle dostun bulunduğu zula mekânlara koşanların yüreğinde tutamadıklarıdır şiir’’. Sen söylemiştin yoksa ben bilmem böyle tanımlamalar yapmayı.

Neyse sen yaz şiirlerini kayıt odasında okursun olmaz bir daha okursun tonu uymaz bir daha bir daha ve sonunda 5 tl ye piyasalarda, İki yetim başı da okşa…

Kelime dağarcığın geniştir mütedeyyin muhafazakâr jargondan iki afilli laf da ettin mi haza şairsin hatta panellere bile gidersin.

Mısralarını hatırlamıyorum; hafızam zayıftır bilirsin. Üstadın şiire kafiye çizenlere bir kafiyeli cevabı vardı da demek ki üstadın zamanında şiire piyasa çizen olmamış…

            Ah Ulan Ah Mehmet Abi
            Benimkisi Gevezelik
            Dükkânın Hasreti
            Zarfın Kendisi Yani
            Yakacağım Sigaranın Belirtisi…

                                                                  Batıya giden bir oğul  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder