PİYASA ŞİİRİ 2 / Ferhat ALTUN



-Mehmet Yaşar'a nazire-

 





1.

Onlar bir kenti takdis ediyorlar

Çok konuşuyor

Az söylüyorlar

Bir de para satıyorlar

Yanlış duymadınız -para-

 

Ben öyle değilim

Dostlarla tartışıyorum

Parti açıp 

Parti kapatıyorum

Bazen devlet yıkıp 

Devlet kuruyorum

Prut bataklığı geliyor aklıma

 

2.

Onlar 

serbest piyasa ekonomisi istiyorlar

Liberalizm diyorlar

-Komünizmi şeytan işi biliyorlar-

 

Ben

Çoğu zaman ciddiyet ilan ediyorum

Rejim olarak tek sevdiğim bu

Ülkeyi palyaço da yönetse

Ciddi olacak

 

Sonra

Köylüyü çıkarıyorum lügatten

Ama sekiz köşeli kasket hâlâ serbest

 

3.

Onlar

Şehir diyorlar kente

Peygamber veya şair diyorlar

Ezdikleri adama

 

Hâlâ put yontuyorlar

Etten de taştan da

-

Dedem öyle değildi

Ağzında çürük dişi olmasa

Belki alamancı olacaktı ama

Hakkıyla hamallık yaptı Urfa'da

-

Onlar bir kenti takdis ediyorlar

Ben lanetliyorum







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder