BEYAZ SAÇLI USTALAR / Fazlı BAYRAM












beyaz olur saçları ustaların
kiminde yağ
kiminde toz pas is
kiminde kir olur ama pis olmaz
saçlarında ustaların seccade izi
yıllar yük yoğurur her cangama bir çığır
paldır küldür motorlar sıhhat bulur
usta saçı değmişse dişliler ahenkli çağırır Türküyü

ustam getir oğlum takımları der
eğilirdi motora
ben beyaz saçlarını tarardım bakışlarımla
saçlarında bir dükkan vardı
on çıraklı beş kalfalı evlat tadında
altı da çocuk evde ekmek tarlada balık
bağ bozumu yaz ortasında dünyanın
ustamın saçları beyazlığında ve yorgun
ve kirli
ve paslı
ve isli

bazen çay söylerdi bana
oğlum derdi kanından birine seslenir gibi
arabalarda insan gibidir
işte şu motor insanın kalbi
temizse sorun yok
karıncalanmışsa umudunu kes

baharı çıraklığında yaşamış
çocukken çırak ustaların saçları beyaz olur
her çocuk cümlesi bana
beyaz saçlı ustalar çağırır
her sevinç nöbetlerimde benim
beyaz saçlı ustalar uyanır
freni pompala
rüzgarla çarpış
kendi kalbindeki dağlara tırman
insanın korkularıyla tanımlandığı bir devirde
gölgesini güneşe tutardı ustam

saçı beyaz olan ustalar cesur olur
destanlara ayarlı tondadır sesleri
silaha sürülmemiş mermiler büyür gönüllerinde
bir çağı açar bir çağı kapatırlar her gün
beyaz saçlı ustaların
uzun olur yolları
her ikindi vakti yürüyüşlerinde
uzak mağaralar vardır ezberlerinde


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder