İKLİM/Fazlı BAYRAM













Memduh Atalay
benim öz babam
göğsünde rüzgarı eriten adam
bir ömür sürecek olanlardan ve senden başka
gözlerine yürüyen sular kadar
büyüktür mecmuam

sen beni yetim bıraktığından beri
şerefli bir adam görmedim ticaret yapan
ben kölesi oldum ehli tacirin
alçak tacirin
ve taptıklarına ilah olanların
budur mesleğim çünkü gerek yok saza
vanilyalı dondurmalar
açık kahverengi gözler
tabakalara dokundurdukların
simsiyah bir akındır
sinemde depreşen atlılar

baba bana seccademi göster
ya beni ırmak ırmak taşıma gözlerine
ya ahımdan bir tarak getir
safsataların tirajı daha yüksek ama
elma sepetleri ikramdır üsküdara
ardından muştu muştu harbedenlere
bir saat bir sakat
bir müjde
baba üzülme bir de kader var
hem her kader kendi azığını yaratır
sonra cehennem içilir günahlardan
bir de aşk var baba
kalbinde yerli çınarların
oturduğu yerde sallanarak ağlayanlar var
kor gözlere kaptırıp yakayı
ama üzülme baba
her yokuşun bir inişi bir çıkışı
bir de yaratanı var taşların
bir de sezdiğin masal var tahtımda
yok açıklaması bunların
ecel sevdan yeter sana baba
beni derd etme kendine bir de

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder