CUMHURİYET SAVCILIĞINA / Furkan TURNA












Taylar vardı kalbimde
Kimileri yeni ergen, kısraklar
Çok güzel hayalleri vardı hepsinin
Bozkır yetiştirecek onları
Güneş doyuracak pazularını
Dolgun maaşlı makamları olacaktı belki
Kimi kağan çekecek
Kimi alımlı katunları

Babam saçlarımı kazıtırdı
Ergenken ben
Henüz
Tam da uzamışken
Öfkelendim, aldım elime makası
Yamuk yumuk kestim
Yelelerini, kuyruklarını

Yağmur tokatlardı yüzümü
Sevmem o acı ıslanmaları
Öfkelendim, aldım elime kamçıyı
Kıçlarına, bacaklarına
Vurdum
Vurdum
Hiç acımadım

Ağlamak gelirdi içimden
Olur mu öyle şey,
Ağlar mı erkek adam?
İnanmadım ama ağlayamazdım
Koştum geldim kalbime
Hışımla girdim ahıra
Sıkıştırdım, azarladım, kızdım
Ağlatmadım
Hep eziyet ettim o körpelere
İzin vermedim, ağlatmadım.

Hayalleri vardı
Kasva kıssaları
Burak efsaneleri mırıldanırlardı.
Aşkar olacaktı kimi
Düldül, Kırat: yiğit koşacaklardı
Bukefalos, Marengo belki
Tarihe geçeceklerdi
Müzelerde saklanacaktı kemikleri

Hepsini kırdım, sindirdim
O altın taylar
Suratsız amirler oldu şimdilerde
Utanmıyorum ama
Ben şiir yazamam.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder